Google Analytics 4 έναντι Universal Analytics: Κάνοντας τη μετάβαση

Το Google Analytics, η λύση ανάλυσης ιστού της Google, εξυπηρετεί εκατομμύρια χρήστες από τότε που κυκλοφόρησε το 2005.
Συλλέγοντας δεδομένα από ιστότοπους και εφαρμογές για την παροχή πληροφοριών σε επαγγελματίες, είναι η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη υπηρεσία ανάλυσης ιστού από το 2019.
Τα εργαλεία του Analytics γίνονται όλο και πιο ολοκληρωμένα: Παρέχουν ακόμη πιο εκλεπτυσμένα δεδομένα των χρηστών χάρη στις εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας, όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Βοηθούν επίσης να αποκτηθούν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το μοτίβο αλληλεπίδρασης ενός τελικού χρήστη με έναν ιστότοπο.
Το Google Analytics 4, ή GA4, είναι το πιο πρόσφατο εργαλείο ανάλυσης της Google. Είναι η πιο πρόσφατη έκδοση μετά το Universal Analytics, η έκδοση με την οποία είναι εξοικειωμένοι οι περισσότεροι επαγγελματίες και είναι αυτή που έχει δοκιμαστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
To Universal Analytics αναμένεται να σταματήσει την επεξεργασία δεδομένων την 1η Ιουλίου 2023, που σημαίνει ότι θα διακοπεί, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να ξεκινήσει η μετάβαση σήμερα, καθώς πρόκειται για μια διαδικασία που περιλαμβάνει πολλές πτυχές.
Επιπλέον, παρόλο που το GA4 έχει διαφορές και ομοιότητες με το Universal Analytics, είναι πολύ περισσότερα από τον απλό διάδοχο του προηγούμενου εργαλείου. Ορίστε λοιπόν ορισμένα σημαντικά σημεία τι πρέπει να γνωρίζετε για να πλοηγηθείτε σε αυτήν την αλλαγή.
Βασικές ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο εργαλείων Analytics
Απόρρητο και χρήση των cookies
Το Google Analytics 4 δίνει μεγάλη σημασία στο απόρρητο. Οι διευθύνσεις IP δεν αποθηκεύονται πλέον, κάτι που αποτελεί σημαντική κίνηση προς την προστασία των δεδομένων χρήστη στο Google.
Η προσθήκη πιο απλής διαγραφής δεδομένων, διαφόρων επιλογών διατήρησης δεδομένων και η δυνατότητα απενεργοποίησης των δεδομένων για συγκεκριμένη τοποθεσία μας δίνουν ένα σύστημα προώθησης απορρήτου. Επομένως, είναι ασφαλές να πούμε ότι το GA4 είναι μια λύση για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να αξιοποιήσουν τα δεδομένα με έναν νέο τρόπο.
Όσον αφορά τα cookies, τόσο το GA4 όσο και το Universal Analytics χρησιμοποιούν cookies όταν ένας χρήστης επισκέπτεται έναν συγκεκριμένο ιστότοπο. Ωστόσο, το GA4 εξαρτάται πολύ λιγότερο από αυτά. Αντίθετα, χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση για να καλύψει τα κενά δεδομένων σε συνοχή με τους αυξανόμενους κανονισμούς απορρήτου δεδομένων της Google.
Αυτό επιτρέπει επίσης στο GA4 να καλύψει κενά στη συμπεριφορά των καταναλωτών για την πρόβλεψη μελλοντικών συναλλαγών και εσόδων, κάτι που μπορεί να βοηθήσει τους διαφημιστές να κατανοήσουν ποιους καταναλωτές να στοχεύσουν.
Αυτό σημαίνει ότι οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να επωφεληθούν από τα δεδομένα του Διαδικτύου και των εφαρμογών για να επικεντρωθούν περισσότερο στη διαδρομή του χρήστη από την πρώτη επίσκεψη έως τη μετατροπή.
Το GA4 αναλύει συμβάντα αντί για περιόδους σύνδεσης για να μετρήσει την αλληλεπίδραση των χρηστών με οποιονδήποτε ιστότοπο ή εφαρμογή. Μία από τις κύριες διαφορές του GA4 από το Universal Analytics είναι ότι το πρώτο καταγράφει κάθε λεπτό συμβάν, είτε πρόκειται για αγορά είτε για κλικ ή σχόλιο σε έναν ιστότοπο.
Μια περίοδος σύνδεσης είναι ένας γενικός όρος που καλύπτει όλα τα συμβάντα που αναλαμβάνει ένας χρήστης σε μια δεδομένη περίοδο. Έτσι, εάν ένας χρήστης κάνει κλικ σε ένα πλαίσιο σε έναν ιστότοπο ή κάνει μια ακριβή αγορά για συγκεκριμένη τοποθεσία, μια περίοδος σύνδεσης συλλέγει όλα αυτά τα συμβάντα με παρόμοιο τρόπο.
Επομένως, η παρακολούθηση συμβάντων και όχι περιόδων σύνδεσης παρέχει στον χρήστη πολύ πιο αναλυτικά δεδομένα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των στρατηγικών μάρκετινγκ και στην ενίσχυση των πωλήσεων με την πάροδο του χρόνου. Έτσι, το GA4 παρακολουθεί όλα τα συμβάντα πελάτη ως σημαντικές ροές δεδομένων στη διαδρομή του πελάτη αντί να επικεντρώνεται απλώς στις προβολές σελίδας.

Το GA4 ενσωματώνει επίσης δεδομένα πρόβλεψης AI και μηχανική μάθηση για την κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών μέσω του εν λόγω μοντέλου λειτουργίας που βασίζεται σε συμβάντα. Η μεθοδολογία ανάλυσης βάσει συμβάντων και η αναφορά μεταξύ συσκευών στο GA4 επιτρέπουν τη βελτιστοποίηση ιστότοπων και διαδικτυακών εμπειριών δημιουργώντας ένα ταξίδι χρήστη από τα δεδομένα.
Σε αντίθεση με τον συνολικό αριθμό χρηστών της τρέχουσας πλατφόρμας Universal Analytics, το GA4 επικεντρώνεται στον αριθμό των ενεργών χρηστών για να παρέχει μια διακαναλική προοπτική του κύκλου ζωής των πελατών.

Επιπλέον, μια από τις πιο σημαντικές διαφορές του GA4 είναι ότι αναλύει τη συμπεριφορά ενός χρήστη σε πολλές συσκευές. Στο σημερινό περιβάλλον, είναι ένα καλά μελετημένο γεγονός ότι ο μέσος καταναλωτής χρησιμοποιεί πολλές συσκευές για να πραγματοποιήσει αγορές ή να προσεγγίσει περιεχόμενο.
Χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα, τα tablet και τους επιτραπέζιους υπολογιστές τους με την άνεσή τους και η ικανότητα του GA4 να αναλύει πληροφορίες από διάφορες συσκευές δίνει στους επαγγελματίες του κλάδου ένα πλεονέκτημα από την άποψη του μάρκετινγκ.
Το GA4 είναι ένα πολύ πιο προηγμένο εργαλείο ανάλυσης που συνοδεύεται από μια ολοκαίνουργια ιστοσελίδα και απλοποιημένη διεπαφή.
Το Universal Analytics είναι ένα δοκιμασμένο εργαλείο. Ωστόσο, είναι ασφαλές να πούμε ότι τα οφέλη του GA4 για το μάρκετινγκ επόμενης γενιάς είναι πολύ πιο σημαντικά.
Με τον Ιούλιο προ των πυλών όλοι χρειάζεται να προετοιμαστούμε γι’ αυτή τη μετάβαση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate »
Μετάβαση στο περιεχόμενο